Saturday, July 16, 2011

syprosjekt matchende vest

Som noen sikkert husker skal barna mine være brudepike/sven i slutten av juli. Jeg ble spurt om jeg kunne sy kjolen Sofie skulle ha på seg og det gjorde jeg litt tideligere i sommer. Du kan se kjolen og lese om det Her

Jeg syntes det hadde vært gøy om Isak kunne matche søsteren sin, så jeg fant ut at jeg skulle sy en vest til han i det samme stoffet. Isak skal få ny dressbukse og skjorte og kanskje sløyfe eller slips i sort. Begge skal ha sorte pensko til. Har også veldig lyst til å finne en hvit hatt til Isak og et hårbånd med en hvit blomst til Sofie.

Vesten var ganske komplisert å sy, men det gikk nesten uten problemer. Jeg gjorde en feil, men klarte å rette det opp uten å ta opp så mye heldigvis!
Mønster og stoff

Symaskina mi


Jeg kan virkelig annbefale mønsterne fra Stoff of Stil. De kommer med en ganske god beskrivelse av hva du skal gjøre punkt for punkt, så det går ann å klare for oss som ike har sydd så mye før.




No comments:

Post a Comment