Wednesday, May 4, 2011

jeg har kjøpt meg kamera!

Jeg er nå den stolte eier av mitt aller første speilrefleks kamera! Jeg dro innom en fotobutikk for å kikke litt og få råd om hva jeg burde gå for, og etter å ha snakket med han i butikken var jeg ikke i særlig tvil egentlig. I forhold til dans og bevegelse er det vist ingenting som kan måle seg med et slikt kamera.

Det har i tillegg flere gode automatfunksjoner slik at man faktisk kan ta greie bilder uten å kunne noe. Så kan man vokse med kamera og lære seg det man vil etter hver. De arrangere til og med kurs i butikken, så jeg meldte meg likegodt på. Dette er et veldig basic 3 timers kurs, som er greit å ha med en gang. Nå sitter jeg å hygger meg med brukermanualen og prøveknipser her hjemme.

Dette kommer jeg til å kose meg mye med i sommer, og du kan nok regne med at det blir bedre bilder på bloggen fremover.

Jeg endte opp med et Canon eos 550D for de av dere som har peiling.

Hva slags kamera knipser du med?
Published with Blogger-droid v1.6.8

4 comments:

  1. Gøy med kamera. Lykke til og vær ikke redd for å prøve ut de manuelle funksjonene.

    ReplyDelete
  2. så lekkert! gøy å få seg kamera. gleder meg til å se bildene som kommer fra deg da ;D

    sv; tusen takk for kommentar!! :D:D

    ReplyDelete
  3. Spennende! Tror det var et sånt kamera jeg fant ut jeg ville ha også, har bare et vanlig kompaktkamera og ønsker meg veeeldig noe bedre ja.

    Lurt å melde seg på kurs også, du får sikkert enda mer glede av det da.

    Ha en fin kveld videre!

    ReplyDelete
  4. Takk for kommentar :D Jeg har veldig lyst til å lære meg en del om kameraet for også å kunne bruke de manuelle funksjonene. Men det kommer litt etter litt tipper jeg :D Håper at vi lærer litt om det på kurset 7 juni :P

    ReplyDelete