Tuesday, November 29, 2011

adventskalender på budsjett

Er det mulig?
Å ikke bruke mange hundre kroner på å lage pakkekalender til de søte små?

Jeg hadde lyst til å prøve om det kunne bli en bra pakkekalender på budsjett.

Aller først tok jeg meg en tur til Oslo's herlige bruktbutikker. Jeg handlet for 150 kr og da var mesteparten av pakkene kjøpt. Det eneste nye i kalenderen ble en liten kjevle til hver (49 kr på kremmerhuset), to små pepperkakeformer (10 kr på kremmerhuset) Og en pose dumle kjærligheter fordelt pent utover.

Det skal sies at barna bare er her halve tiden, så det er 12 pakker til hver. Her er det de får i kalenderen.


Jente 5 år:
  1. Bok
  2. Bok
  3. Pakke med glansbilder
  4. Glass Engel
  5. Hårpynt
  6. Håpynt
  7. Pony
  8. Pony
  9. Dukkebadekar
  10. Dukketøy, genser og sokker
  11. Kjevle og former
  12. Godteri




Gutt 3 år:
  1. Puslespill
  2. Puslespill
  3. Puslespill
  4. Bamse
  5. Liten adventsbok
  6. Sokker
  7. Refleks
  8. Kjevle og former
  9. Liten bil
  10. Liten motorsykkel
  11. Godteri
  12. Godteri
Totalt kom gavene på 290 kr, og jeg kunne droppet kjevlene/formene (men det var noe vi skulle kjøpe uansett) Gavene ble pakke inn i jentepapir og guttepapir og lagt i to kurver.


Til slutt pyntet jeg kurvene med julelys! Nå står de klare og frister og skaper stjerner i øynene på dem som snart skal få åpne den første pakka!


God advent!

1 comment:

  1. Så smart! Så veldig flott ut med lysene på må jeg si :))
    Juleklem fra Merete

    ReplyDelete