Tuesday, November 29, 2011

julegaver med mening

De siste årene har det blitt mer og mer fokus på å gi gaver som hjelper andre. Jeg synes dette er et fantastisk konsept. Første gangen jeg prøvde det selv var for noen år siden da søskenflokken gikk sammen og kjøpte en "geit" til Pappa til hans 50 års dag.

Det er nok av dem som har alt de trenger og ikke ønsker seg noe til jul, eller så kan dette være en fin gave i tillegg til noe annet. Det er fantastisk å kunne gi noe som endrer et menneskes liv i andre deler av verden.

Mange organisasjoner har disse gavene, og en av dem er CARE.

Jeg var så heldig å få gavene tilsent i posten for å fortelle litt om dem. Gavekortene var veldig fine. Du kan gi en Mobiltelefon:


Eller en aksje:


Men min favoritt var nok denne smykkefolderen der det står om smykkeproduksjon:

"Takket være denne gaven kan en kvinne i Mali starte smykkeproduksjon- som vil forsørge familien hennes - og gå så bra at det blir et overskudd - slik at en NY kvinne kan få startkapital gjennom CAREs mikrofinans prosjekt"

Og det beste av alt er at det følger med et smykke!

Denne ønsker jeg både å gi å få til jul!

CARE har også en egen blogg der du kan lese mer! CAREblogg



No comments:

Post a Comment