Saturday, October 8, 2011

skjulte hint og åpne følelser

 

 

Høststemning fra "heia"

 

God morgen alle blogglesere. I dag starter jeg dagen med å vise dere en tekst fra en helt fantastisk blogg. Jeg ble sittende i flere timer i går å lese, for hun skriver så fantastisk treffende! Dette var en av mine favoritter og teksten er gjengitt med tillatelse fra    Theme T

 

SKJULTE HINT OG ÅPNE FØLELSER 

 

- Jeg tror jeg ble forelsket på alvor i natt, sier Andungen.
Hun ringer meg og gråter fra et gatehjørne på Majorstua. På vei til jobb.
- Jeg innså det da jeg lå der med armene hans rundt meg. Hva skal jeg gjøre?
- Du skal være forelsket, sier jeg. Det er lov.

Ingen av dem husker første gangen de møttes. Men det var for hundre år siden. På den tiden da han var sammen med noen og hun var sammen med noen og de var i hver sin ende av en bekjentskapskrets. Og det å møte noen. Noen ganger handler det om tid. Andre ganger om timing. Ofte handler det om tilgjengelighet. Ikke minst vilje. Men mest av alt handler det om mot. Og det er fryktelig synd å ikke gi de guttene man har i sin nærhet en sjanse bare fordi man allerede kjenner dem. For plutselig står man der en dag i september og det begynner å bli svalt om kveldene og noen stiller deg spørsmålet: Vil du være sammen med meg?

- Valget om å gå derifra forsvant med en gang, sier Andungen.
De er Oslos vakreste par akkurat nå.



Det ser ut til å blir en fantastisk høstdag i Oslo i dag. Man burde vel egentlig komme seg ut av "huset" men jeg begynte å sy i går, så det spørs om det ikke blir mer av det i stedet. Hva ska  du i dag?

2 comments:

  1. Nydelig bilde!! Hva syr du? Jeg skulle også sette igang med kjoleprosjekt i høstferien, meeeen det blir nok utsatt litt ;-)

    ReplyDelete
  2. Jeg har sydd ballongbukse og kjole-topp til Sofie!

    ReplyDelete