Monday, June 6, 2011

Shellac manikyr



I sommer skal jeg i flere bryllup og jeg tenkte at det ville være gøy å fikse neglene før disse store begivenhetene. Jeg vurderte å støpe negler, men da jeg kom i salongen anbefalte de å prøve noe nytt de hadde begynt med, nemlig shellac. De lovte at lakken skulle vare i minst 14 dager, og at den ville se like fin ut uten riper eller hakk. I tillegg styrker shellakken neglene slik at mine naturlige negler også vil bli lenger med dette. Prisen var heller ikke avskrekkende med 350 kr for manikyr. Så jeg lot meg friste og fikk lagt shellac i en litt knall orange-fersken farge.

Jeg er nå på dag 6 og neglene ser like blanke og freshe ut som den dagen jeg fikk det gjort! Jeg går å venter på at det skal begynne å flasse av eller noe, men det sitter like fint. Jeg er veldig fasinert, og har planer om å dra tilbake å legge fransk manikyr med shellac før jeg skal i bryllup 18 juni. Da skal jeg også prøve å få lakk på tærne!

Her er litt info jeg fant på nettet om shellac: Oslo Hudpleieklinikk

Har du prøvd shellac eller kunne du la deg friste av dette?

2 comments:

  1. Jeg prøvde shellac i NY i fjor og var litt skuffet.. Men kanskje jeg skal prøve igjen! Til den prisen var det jo ikke så avskrekkende =) Hvilken avdeling var du på?

    ReplyDelete
  2. Jeg fikk det gjort på Edmunds salong på Ski storsenter. Altså ingen kjede. Når jeg sjekket prisene i byen virket det mye dyrere egentlig? Jeg venter fremdeles i spenning på om lakken holder det den lover...:D

    ReplyDelete