Tuesday, January 31, 2012

Bursdagsvimpler

Vi fortsetter litt til med Sofies bursdagsfeiring. Det ble nemlig flere hjemmelagde ting som jeg har lyst til å vise dere. 6 åringen ønsket seg nemlig vimpler til pynt. Siden alt sånt stæsj koster en del å kjøpe, tenkte jeg at jeg like godt kunne lage dem selv. Stoffrester hadde jeg jo liggende fra før og silkebånd også. Det eneste jeg kjøpte inn var strykefliselin og noen bånd til pynt.



Fremgangsmåten var utrolig enkel. Jeg lagde en mal og klippet ut trekanter i forskjellig stoff. To biter til hver vimpel. Så strøk jeg de to sammen med fliselin i mellom og sikksakket kanten. Så lagde jeg en løpegang øverst og pyntet vimpelen. Da brukte jeg rett og slett limpistol istedet for å sy. Så ble vimplene tredd på ett hvitt silkebånd og hengt opp! Woala!



No comments:

Post a Comment