Sunday, September 4, 2011

første alenemamma helg

Vi har hatt en superfin helg. Min aller første som alenemamma. Det virker som barna trives her og vi har virkelig kost oss. I går kveld var det tacomiddag etterfulgt av barnetv og lørdagskos. I dag har vi skrudd sammen hyllene på barnerommen, vært på loppemarked, vært ute og funnet lekeplass, tegnet, lest og spist dessert til Kaptein Sabeltann.

Jeg kjøpte en stol til på loppemarkedet. Så nå har jeg 3 hvite litt forskjellige kjøkkenstoler og en rød benk. Sitteplasser til minst 5 eller fler avhengig av størrelsen. Jeg fant også to små krystallvaser og enda en hvit porselensfigur til samlingen! Den skal jeg forresten også vise dere snart.

Barna kjøpte seg noen leker og spill, så har de litt å pusle med her også uten at vi tømmer alt fra det gamle huset. Jeg synes uansett at det er kjempekoselig med gamle leker, bøker og spill. Det er så bra at ting kan brukes om igjen og ikke bare kastes!

Jeg har forøvrig funnet ut hvor kameraet ligger...ja nettopp, i gamlehuset. Og internet har jeg ingen løsning på, men satser på at canal digital kan hjelpe meg i morgen.

Bildene er vel ganske selvforklarende. Dukkehuset fikk jeg kjøpt brukt på finn.no. Det må fikses litt, men er utrolig sjarmerende med de gamle møblene intakt.

Nå er det stille i huset og jeg synker ned i sofaen med en god bok. Hva gjør du i kveld?
Published with Blogger-droid v1.7.4

3 comments:

  1. Du har virkelig vært superwoman og fått ting raskt på stell, det ser lekkert ut =) Kanskje jeg bare MÅ ta med en flaske vin og komme på besøk en dag ;)

    ReplyDelete
  2. Ser koselig ut hos deg Tonje :) det går raskt fremover gitt! Flotte løsninger, sikkert helt supert for barna å få nye ting hos deg da-så blir det litt spennende også ikke sant. Petter gleder seg til å komme og se-han er veldig nysgjerrig på å se hvordan Sofie og Isak har det med å bo i 2 hus som han sier. Snakkes!
    Merete

    ReplyDelete