Wednesday, September 21, 2011

Dancing is like dreaming with your feet

Jeg fant en orginal Plate fra Giselle oppsetningen med bolschoi baletten på grønnmo. Noen hadde faktisk kastet denne! Heldig for meg!


Å danse er som å drømme med føttene!

Når jeg danser glemmer jeg dagen min. Jeg glemmer morgendagen, kvelden, natten. Da er jeg bare i øyeblikket der og da, og lar musikken og bevegelsene røre meg. Da føler jeg ingenting annet enn den dansen jeg uttrykker. I det øyeblikket kan jeg slippe teknikken og tankene og bare føle.

Vi drømmer mye om dagen. Jeg og mine dansekolegaer i kompaniet. Vi skal nemlig produsere en ny forestilling! Vi drømmer masse med føttene og masse med hjertet. Vi drømmer om å skape noe viktig. Et utrykk for ungdommenes håp, drømmer og mareritt. Et utløp og et møtested der de kan kjenne seg igjen.

I dag har jeg vært å sett på et lokale. En fantastisk teatersal vi håper at vi kan leie. Det gjenstår en del arbeid med å skrive søknad og undersøke priser osv. Men vi er i gang, og vi drømmer stort!

Hva drømmer du om?



No comments:

Post a Comment