Thursday, August 11, 2011

do you CARE?


 



Bryr du deg?
Det er så lett å lukke øynene og fortsette som før. Skru av nyhetene, eller radioen. Bildene av utmagrede barn gjør noe med meg. Jeg tåler det ikke. Jeg blir kvalm, trist, trøtt. Jeg har ikke lyst til å se, vite. Jeg vil helst lukke øynene og late som det ikke gjelder meg. Men vi må se. Vi må bry oss. Vi som er så heldige å ha flotte sunne barn i et land som tar så inderlig godt vare på oss. La oss rekke ut en liten hånd og hjelpe disse vakre sjelene.

Her kan du gi ditt bidrag CARE


12 millioner mennesker i Somalia, Etiopia og Kenya er rammet av vår tids verste sultkatastrofe. Kvinner og barn rammes hardest. CARE gir nødhjelp til 1 million mennesker, men har kapasitet til å nå dobbelt så mange hvis de får finansiering.
CARE er den største hjelpeorganisasjonen i flyktningeleiren Dadaab, som snart huser 400 000 flyktninger. Her deler de ut vann, mat og utstyr, men ser også et enormt behov for å hjelpe kvinner som har blitt utsatt for seksuell vold. 80 prosent av de som kommer til flyktningeleiren er kvinner og barn, og disse er svært sårbare og trenger spesiell oppfølging.


No comments:

Post a Comment