Thursday, March 24, 2011

påfyll




Jeg har vel endelig innsett fakta. Jeg begynner å bli gammel. Jeg klarer ikke lenger å overleve på vann og popcorn. Jeg burde ha startet før, men bedre sent enn aldri ikke sant?

Jeg har i alle fall omsider gått til innkjøp av proteinpulver og sportsdrikk!

Ideen bak er enkel. Jeg lager meg nesten aldri mat når jeg kommer hjem fra en kveld med undervisning. Da har jeg altså holdt på aktivt i 4-5 timer. Jeg spiser kanskje et par knekkebrød og drikker melk. Ellers tar jeg meg bare en sjokolade. Ikke noe særlig bra påfyll til musklene. Så nå prøver jeg å lage meg proteinshake!

Siden dette pulveret smaker granskog har jeg noen smakstips:

1. Milkshake: blander pulver og melk som dosert på boksen( 3dl melk og 2 skjeer pulver) legg til en banan og noen frosne jordbær.

2. Smothie: bytt ut melken med juice og bland med pulver. Legg til en halv banan, to ss vanilje yoghurt og frosne bær( gjerne Smothie mix)

Nydelig på smak og påfyll til musklene!

Har du noe erfaring med proteinpulver? Effekt, Tips?
Published with Blogger-droid v1.6.7

No comments:

Post a Comment