Showing posts with label forestilling dans. Show all posts
Showing posts with label forestilling dans. Show all posts

Sunday, June 26, 2011

Alvin Ailey forestilling i Operaen

På lørdag fikk jeg vært en tur i Operaen og sett Avin Ailey's forestilling! Det var en fantastisk opplevelse og første gang jeg ser dem. De hadde to forskjellige program og jeg valgte billetter til Lørdagen for å se Christopher Huggins' koreografi "Anointed". Vi var så heldige å ta klasser med Huggins i NY i 2010 og han var en av våre favoritt lærere der.

Programmet vi så var:
Anointed (2010)
Cry (1971)
The Hunt (2001)
Revelations (1960)




Her er litt om Alvin Ailey  fra Operaens nettside:

”Ingen glemmer sitt første møte med Amerikas turnékompani nr. 1,” skrev avisen The Independent etter en forestilling med Alvin Ailey American Dance Theater i London.

For første gang på over tjue år kommer et av verdens mest avholdte kompanier til Norge. Med ekstraordinære dansere og en signaturstil med elementer av blues, soul og jazz har de bergtatt publikum i 48 amerikanske stater og 71 land.


Amerikansk dans ble aldri den samme etter at Alvin Ailey og en gruppe unge afroamerikanske dansere opptrådte på Young Men's Hebrew Association i New York i 1958. Siden den tid har kompaniet oppnådd en verdensomspennende anerkjennelse, ikke minst på grunn av verket Revelations skapt til sterke spirituals og gospel. Dette er et av Alvin Ailey-verkene kompaniet tar med seg til Oslo. I tillegg vil de danse utvalgte nye verk av noen av de over 70 koreografene de har i sitt repertoar.

Over 23 millioner mennesker har sett dem danse. Nå kan du selv få oppleve hvorfor de er verdens mest populære moderne dansekompani. En kveld med Alvin Ailey American Dance Theater er et møte med et stykke amerikansk kulturhistorie og en helt spesiell danseopplevelse.


Jeg likte egentlig alt med forestillingen, men det som jeg husker best var fantastisk lysdesign, enormt spenstig pararbeid i Huggins' Anointed og stykket  Revelations med fantastisk gospel musikk.

Monday, May 30, 2011

I can't find my way home


Jeg har hatt en fantastisk dansehelg! Lørdag danset vi på "Vær Stolt festivalen med Hauke2DanceCrew og det var en morsom dag! Været var ikke helt optimalt, og det var ekstremt glatt og vått på scenen. Men publikum var fantastiske og ga masse respons.

Direkte etter opptreden vår på Holmlia, dro jeg ned til byen for å se sommerforestillingen til D1 på Bårdar. Det var et herlig gjennsyn med gamle elever, og et variert og flott show.


Nå er det dansefri i 3 uker som gjelder, og treningsprogrammet starter i morgen! Ønsk meg lykke til!

Friday, May 27, 2011

I dag har vi vårt 1 show

Med kompaniet Hauke2DanceCrew!



Vi skal danse på "Vær Stolt" Festivalen på Holmlia. Vi har et 15 minutters show med musikk fra ulike filmer. Alt går i ett i 15 minutter, med kun hurtigskift på scenen. Håper vi gjennomfører ett knallbra show i dag, og at mange kommer for å se på!

Romeo+Juliet

The Promise

Burlesque

Crime time

Monday, May 23, 2011

siste undervisningsuke



Mai har flydd av gårde, som alltid. Sånn er det når man har det gøy og når man har det travelt. Jeg har hatt mye av begge deler denne våren. Mye morro og mye jobbing. Det startet med "Erasmus Montanus" i April. Kompaniforestillingen "Fra vår verden" med 90 dansere på Black Box april/mai. "The Wall" på Telenor arena  samme helgen april/mai. Hauketo forestillingen "Eventyr" i mai.

Nå går det mot slutten og vi har en forestilling igjen, nemlig "Vær Stolt" festivalen på Holmlia neste helg. Der skal kompaniet gjøre et 15 minutters show på Lørdagen.

Dette er også siste uke med undervisning på Hauketo dansestudio og Vinderen dansestudio. Etter denne uka har jeg litt kontorarbeid igjen også er det sommerferie!